הכנה לשילוב מקצועי

הכנה לשילוב מקצועי

שוק התעסוקה המודרני דורש הכנה מעמיקה ומקיפה שתכשיר את העובד לעתיד להתמודד עם אתגרים שונים, מקצועיים וחברתיים. תוכנית ההכנה שלנו לשילוב מקצועי מעניקה מגוון רחב של כלים אשר מאפשרים לאוכלוסייה המשתתפת בתוכנית להשתלב במקום העבודה בקלות ובמהירות.

מה התוכנית כוללת:

ניתוח תעסוקתי במערכת ממוחשבת כולל ליווי רכז פיתוח קריירה.
הערכה מקצועית על ידי פסיכולוגים תעסוקתיים.
השלמת פערים מקצועיים באמצעות מנטור מתחום העבודה הרצויה.
חוויה של "יום בחייו של איש מקצוע" להבנה מעמיקה של התחום.

ייחודיות התוכנית

השילוב הייחודי של הדרכה ממומחים בתחומם, חוויות מעשיות וליווי אישי, מאפשר לעובד לעתיד להבין איך מתנהל שוק העבודה, מה הם הניואנסים הקטנים אשר קיימים בשוק העבודה ואיך להתמודד איתם בהצלחה.
img_2.png
img_2.png

שלבי התכנית השונים:

שלב ראשון - קליטה והיכרות עם המשתתף

שלב ראשון - קליטה והיכרות עם המשתתף קבלת המשתתף, תיאום ציפיות וקביעת מטרות ראשוניות. כדי להתחיל את התהליך מתקיימת פגישת אינטק בנוכחות הגורם המפנה לתוכנית, בה נעשה תיאום משותף להגדרת ציפיות מקצועיות ושיקומיות.

שלב שני - הערכה ליכולות תעסוקתיות: אבחון אובייקטיבי וסובייקטיבי

אבחון אובייקטיבי וסובייקטיבי של יכולות תעסוקתיות, קשיים וחוזקות של המשתתף. אמנם קיימים אבחונים תעסוקתיים אינטרנטיים רבים, אך רובם ככולם מותאמים לאוכלוסייה הכללית ובנויים בצורה גנרית כך שאינם מתאימים בדיוק לאוכלוסייה עם מוגבלויות בכלל ומוגבלויות נפשיות בפרט. האבחון האובייקטיבי וסובייקטיבי אצלנו מותאם בדיוק לצרכי אוכלוסיות עם מוגבלויות ולכן יעניק תוצאות מדויקות ונכונות יותר למשתתפים.

שלב שלישי – הערכת פסיכולוג תעסוקתי

מפגש הערכה על ידי פסיכולוג תעסוקתי, בהתאם לצורך, המתמחה בהכוון תעסוקתי. המענה נוצר על מנת לגשר על הפער שבין התוצאות, היכולות ולעיתים הרצונות שאינן תואמות את התוצאות שהתקבלו.

שלב רביעי - הערכה מקצועית בתחום המקצוע של המשתתף

ההערכה המקצועית מתבצעת באמצעות פגישה עם מעריך מעולם התוכן המקצועי של המשתתף, בסביבת העבודה הטבעית שלו, תוך כדי ביצוע המטלות הנדרשות בתפקידו של המשתתף. מטרת ההערכה היא זיהוי יכולותיו המקצועיות של המשתתף וקבלת הכוונה וייעוץ אודות שילובו בתחום המקצועי. כדי להגיע לתוצאה הזו, בעת ההערכה נבדקים פרמטרים כגון: ידע מקצועי בתחום, פערים להשלמה, איך והאם ניתן לגשר עליהם ובמקביל נעשית היכרות עם שוק העבודה בתחום.

שלב חמישי – השלמת פערים ו/או סטאז'

בשלב זה מתקיימת פגישה משותפת עם המשתתף, המלווה האישי בתוכנית ובמידת הצורך גם עם הגורם המפנה. בפגישה זו נבנית תוכנית עבודה לצורך הגשמת המטרות הרצויות, באופן המותאם ליכולות המשתתף והערכת אנשי המקצוע השונים אשר מלווים אותו בתהליך. המשתתף מקבל קשת רחבה של תמיכה אשר עוזרת לו להשלים פערים מקצועיים ביחס לעובדים אחרים במקצועו ומעניקה לו אפשרות להשתלב בסטאז' המאפשר התנסות בעבודה בפועל, הן למטרת תרגול והשלמת פערי ידע והן לרכישת תחושת מסוגלות על בסיס התנסות. במידה ועולה צורך בפנייה לגורמים חיצוניים למטרות מימון השלמת הפערים כגון ביטוח לאומי או תוכנית השוברים של משרד הכלכלה, אנו נלווה את המשתתף בתהליך הפניה לגורמים אלה. במידה והפערים שיש להשלים גדולים מידי או שאינם ניתנים לגישור, ניתן בשלב זה לסיים את תהליך הליווי המשותף.

שלב שישי– יום בחיי

כשהמשתתף הגיע לשלב זה, המקדם התעסוקתי יחפש מקום עבודה בו התעניין המשתתף או אשר נמצא מתאים לו על ידי אנשי המקצוע.

שלב שביעי – לימוד דרכי חיפוש עבודה בתחום הנדרש

בשלב זה המשתתף והמלווה התעסוקתי עובדים בשיתוף פעולה למציאת דרכי חיפוש עבודה המותאמים לשוק העבודה המודרני, הכוללים את כל האמצעים הרלוונטיים החל מקבוצות וואטסאפ, וכן ליצירת קשר ישיר עם מגייס בחברות הרצויות וכו׳. הליווי בשלב זה יכול להיות גלוי (עם חשיפה) או סמוי (ללא חשיפה) על פי בחירתו ורצונו של המשתתף.

שלב שמיני– מעבר לתעסוקה נתמכת להמשך ליווי בעבודה

בשלב זה נסייע למשתתפים בעלי מקצוע או הכשרה במימוש הפוטנציאל התעסוקתי המרבי שלהם. במסגרת התוכנית משתלבים משתתפים מתחומי עיסוק שונים, המעוניינים להיכנס לשוק העבודה ולהתחיל לצבור ניסיון תעסוקתי בתחום המקצוע הנבחר.

תרשים הזרימה של התוכנית

שלב 1
קליטה והיכרות

אינטק מורחב עם והכנה לאיבחון המורחב

שלב 2
הערכת יכולות תעסוקתיות ונטיות אישיות

בדיקת אופי תעסוקתי במגוון כלים ושאלונים שפותחו והותאמו לתחום השיקום

שלב 3
הערכה ע"י פסיכולוג תעסוקתי

מגישת הערכה עם פסיכולוג תעסוקתי לצורך דיון הכוון

שלב 4
הערכה מקצועית

מפגש הערכה עם מקצוע מתחום עיסוק נבחר

שלב 5
השלמת פערים\סטאז'

השתלבות בקורס או התמחות במקצוע הנבחר

שלב 6
יום בחיי

התנסות במקום עבודה מתחום מקצועי נבחר 

שלב 7
מיומנויות תעסוקתית

הקניית ידע וטכניקות בניית קורות חיים, חיפוש משרות ממקוד, הצלחה בראיון עבודה

שלב 8
מעבר לליוי תעסוקה נתמכת

חיבור לשירות מתאים לצורך השמה\ שמירת רצף תעסוקתי

דילוג לתוכן